15 March 2008

mewangi bunga dunia...

petang ini,saya terusik mendengar lagu ini..lagu yang sangat mendamaikan dan mengingatkan saya tentang kealpaan saya selama ini...kelalaian saya mengahrung hidup sebagai hamba Tuhan di sebuah dunia yang hanya semementara... Ya Allah,bersihkan hatiku ini dari kegelapan dari kesenanganku di dunia ini....sebuah lagu indon ..tajuk dia "mewangi bunga dunia"..jom sama2 bersihkan hati dr kepalsuan dunia..insyaAllah.. http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=932







dunia indah diciptakan menawan hati,

kadang menggoda

jelita dipandang terasa harum

semerbak mewangi bagai dunia..



mencinta tiada akhirnya,

merindu menjadi pilu,

mendamba entah pastinya..

terlena hampa sembilu...



wahai diri berapa lama lagi

kau terus beginiterus mengkhianati..



kapankah lagi engkau kan kembali..

berserah diri

setulus sepenuh hati



tundukkan pandangan mata dan hatiku..

dari gemerlap dunia yang palsu memperdaya jiwa..

ku memohon kepadaMu Ya Rabbi..



selamatkanlah duniaku dan akhiratku...

yang pasti...



ampuni dosa khilafku...

di masa laluku,kini dan nanti...




andai Islam diumpamakan seperti bangunan usang yang hampir roboh,maka akan aku berjalan seluruh pelusuk dunia bagi mencari jiwa2 muda.aku tak ingin mengutip dengan ramainya bilangan mereka,tapi aku inginkan hati2 yang ikhlas untuk membantuku dan bersama denganku membina kembali bangunan yang usang itu menjadi sebuah bangunan yang tersergam indah

-assyahid hassan al-banna

No comments: