07 February 2008

pergi dan kembali.....

sejak dua menjak ni....
banyak betul kes macam ni...
tak senang duduk juga diriku apabila memikirkannya...
dengar citer...
ayah si dia ni meninggal....

tak lama kemudian..mak si dia tu meninggal...
pastu,bapak si teman ni kembali ke rahmatullah...


tahun ni jer dah banyak kes cam ni berlaku kat student Alex...

adala tambah tolak
dalam 5-6 kes....
aku hanya terkelu,..
tidak di sangka akan berlaku perkara sebegini...
lebih2 lagi pada teman2ku..
hanya doa ku panjatkan..
semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman....


semakin aku dewasa...

semakin aku menghargai sebuah kehidupan...
eratnya perhubungan...

kasih sayang tiada sempadan...

namun,tiada apa yang dapat menghalang takdir
tiada siapa dapat melawan kehendakNya..

semua ini membuatkan aku sedar..
hidup hanya satu persinggahan...
untuk menguji hamba-hambaNya...
adakah bisa menempuh semua halangan...


kuharapkan cahaya...
cahaya...datanglah...
datang kepadaku...

leraikan sebuah ketidakpastian ini...
aku memohon kepadaMu...

mereka sudah kembali..
kita di sini bagaimana pula???

adakah akan terus begini..
selama-lamanya....??


hidup ini janjinya pasti mati...tiada yang kekal abadi...

No comments: