13 April 2008

kawan sejati...

sungguh saya terharu melihat video ini dimana kasih sayang seorang sahabat yang tidak berbelah bahagi terhadap rakan sebiliknya hanya menjadi bahan ejekan sang sahabt yang tidak tahu menghargai erti sebuah persahabatan sejati...

saya bertanya pada diri saya sendiri"adakah saya boleh bertahan dan terus berlapang dada apabila perbuatan baik saya hanya dipandang sinis dan tidak dihiraukan oleh sahabat saya sendiri?'Mungkin pada mulanya saya boleh bersabar,namun pada hakikatnya kesabaran seseorang manusia itu ada tahap-tahap tertentu...kesabaran saya tidaklah setabah hati kawan di dalam video ini..

Namun,sikap sebeginilah yang patut kita contohi dan praktikkan dalam kehidupan seharian kita...bukan mudah mencari teman sejati,teman yang sanggup berkongsi suka dan duka dengan kita..

hayatilah klip video ini...moga kita semua mendapat sesuatu daripadanya..insyallah..



No comments: