08 January 2008

muhasabah diri di tahun baru...



tahun baru....
azam baru...
hati baru...
wajah baru...


dah masuk 1 Muharam rupanya...cepatnya masa berlalu...banyak benda mengganggu fikiranku..kekadang bagai menyesak benak kepalaku...mungkin ini tanda2 perubahan seorang remaja yang akan menjadi 20 tahun??betulkah teori ku??ishhh....


walau aku cuba menafikan,rupa-rupanya umurku sudah menginjak lebih jauh,lebih tua,lebih matang mungkin,dan lebih hampir dengan kematian(walau kematian tak mengenal usia,namun mengikut perkiraannya macam tula..semakin bertambah usia seseorang,semakin tua,semakin banyak risk factor untuk dapat penyakit,dan dengan itu semakin hampir dengan kematian...


ahhhh!!!

cukupkah amalanku untuk menemuiNya??

cukupkah persediaanku untuk menghadapiNya??

cukup banyakkah sumbanganku kepada ummah semasa hidupku??

cukup layakkah aku untuk masuk ke syurgaNya??

jiwa...jiwa....jiwa...


jiwa yang masih mencari......Aku mengharapkan keredhaanMu Ya Allah...kekadang jiwa ini merasa kosong,lantas aku mencari sesuatu yang belum pasti dapat mengisi kekosongan hati ini....lantas aku lalai dan hanyut dibuai keseronokan yang pastinya sementara...namun aku kemudiaannya tersedar...dan kekadang ia datang amat lambat...

wake up from my dreaming....i have done nothing for myself....nothing changes...nothing improved...

i'm looking in the mirror and i see myself with all the dirty....but i don't do nothing to pull myself away...please Allah...give me HIDAYAHMU...please ALLAh..help me..so that i will be included in the person that get RAHMAT from u....Let the shining of YOUR barakah come near me...HElp me to live in this world....help me Ya ALLah...Help me Ya ALLAH.....HElP me....because only you can help me.....ONly YOU....





No comments: