24 January 2008

Palestinians In eGypt...




RAFAH, Gaza 19 Jan. – Berpuluh-puluh ribu penduduk Gaza memasuki Mesir hari ini selepas pejuang Palestin memusnahkan tembok sempadan iaitu tindakan dramatik sebagai membantah penutupan semua pintu masuk oleh Israel yang mendapat sokongan Kaherah.

Penduduk Gaza berbondong-bondong memasuki kawasan sempadan itu dengan menaiki kereta, pedati dan berjalan kaki

Mereka dilaporkan membanjiri bandar Gaza di sempadan Mesir bagi membeli bahan api dan pelbagai barangan yang bekalannya kurang serta mahal berikutan tindakan rejim Tel Aviv menyekat pintu sempadan.

terkejut juga saya apabila membaca berita ini..kejadian ini berlaku di Rafah,Mesir..(berlaku di tempat saya belajar dan lebih terasa kerana kaki ini pernah menjejak kaki ke rafah pada musim summer ari tu..terasa melonjak-lonjak perasaan saya apabila melihat kebangkitan rakyat Palestin..apabila tenogk video kay you tube,terkejut jugak tengok rakyat Palestin mempunyai wang yang agak banyak untuk membeli bahan2 keperluan mereka...timbul persoalan saya,dari mana mereka dapat wang tu di kala kesempitan melanda diri mereka?ataupun sebenarnya mereka memang menyimpan wang untuk digunakan semasa waktu kecemasan??



oh my Lord,please help them faced on this zalim peoples...please help them fight for their life..please show the right way for them to stand on your road..please not leave them suffered....Ya Allah,please show that Islam is trustmost and righteous than any others ...please Ya Allah....

No comments: